OBS! Inga beställningar kommer att hanteras från 25/4 till 23/5.
Läs mer HÄR och använd koden "GEOVLOGGEN" för 15% på hela sortimentet!

Så bra att du har hittat hit! Vårt främsta mål är att göra alla kunder nöjda och därför tycker vi det är mycket viktigt att du som kund känner dig trygg och säker när du handlar av oss. Därför har vi nedan listat de villkor som gäller när du handlar samt annan viktig information. Vi rekommenderar att du läser igenom våra policyer noggrant innan du lägger en beställning.
Tveka inte på att höra av dig om du undrar något så hjälper vi dig så gott vi kan!
Tack!



Magnetisk Nano-burk (svart, liten)
För information om att handla från utlandet, tryck här
1. Frakt och Leverans
1.1 - Fraktkostnad
Fraktkostnaden för din beställning beräknas automatiskt och baseras på vikt, volym samt leveransadress. Fraktkostnaden är alltid synlig innan beställningen slutförs. Vi förbehåller oss rätten att justera fraktkostnaderna vid behov, men vi kommer aldrig kräva dig på mer pengar efter att din beställning är slutförd. I fraktkostnaden ingår även emballage- och hanteringskostnader.
1.2 Leveranstid
OBS! Alla beställningar som inkommer mellan 25/4 och 23/5 kommer inte att hanteras förrän efter 23/5. Mer info finns att läsa här.
En kundundersökning vi genomförde 2024 visade att ca 90% av våra kunder får sina beställningar inom 3-4 arbetsdagar. Vårt mål är att leverera inom maximalt 5 arbetsdagar. Vi förbehåller oss dock rätten för eventuella förseningar på grund av oförutsedda omständigheter. Vi ansvarar inte för eventuella förseningar hos postoperatören, men vi bistår dig gärna med att undersöka en eventuell försening. Vid tillfälliga avvikelser som påverkar hanteringen av beställningar (exempelvis semester), informerar vi alltid tydligt på hemsidan. Vid försenad leverans har du alltid rätt att ångra din beställning.
1.3 Fraktmetod & spårning
Leverans sker med PostNord för mindre beställningar och Schenker för större och tyngre försändelser. När din beställning har skickats får du en leveransbekräftelse via mejl. Beställningar som väger över 150 gram inkluderar oftast en spårningskod som gör det möjligt att följa leveransen. Observera att du kan behöva hämta ut din beställning hos ett ombud. Under punkt 5.1 kan du läsa vad som gäller om du inte hämtar ut din beställning. Vi erbjuder även alternativet “Upphämtning i Katrineholm” för en kostnad av 5 kr. Om du önskar detta alternativ behöver du kontakta oss innan beställning för att boka en tid för upphämtning.
1.4 Hantering av varor och beställning
Vi gör vårt bästa för att säkerställa att varorna skyddas vid leverans. Alla paket är väl förseglade och leveranser av ömtåliga saker emballeras noggrant med bubbelplast eller annat skyddande material för att säkerställa att du får dina varor i bästa möjliga skick.
1.5 Lagersaldo
Vi strävar efter att alltid hålla lagersaldot uppdaterat. Fel kan dock uppstå , exempelvis om två beställningar läggs samtidigt eller om vi har missat att uppdatera saldot. Om en beställd vara är slut i lager förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen. Vid sådana fel betalar vi självklart tillbaka hela beloppet. Om varan förväntas åter i lager inom rimlig tid informerar vi dig om förseningen och du kan då välja att antingen avbryta beställningen eller vänta ut leveransen.
2. Betalningsalternativ
För att slutföra din beställning öppnar du först kundvagnen. Om dina uppgifter finns sparade syns ibland fraktkostnaden direkt. I kundvagnen fyller du i dina leveransuppgifter och väljer sedan fraktmetod. Du kommer därefter att kunna se den totala summan för din beställning. Sedan kommer du till betalningssidan där du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
2.1 PayPal
PayPal är en av världens största och mest säkra betaltjänster. Vid val av PayPal omdirigeras du till deras sida för betalning, där du antingen kan logga in på ditt PayPal-konto eller betala som gäst, alltså med ditt kreditkort. Du kan välja om du vill spara dina uppgifter hos PayPal eller inte. När betalningen är genomförd får du både en bekräftelse från PayPal och av oss. Petror.se får inte tillgång till dina bankuppgifter, då betalningen helt och hållet hanteras av PayPal.
2.2 Swish
Swish är ett snabbt och enkelt sätt att betala via mobilen. Välj då "Manuell Betalning" i kassan. Eftersom vi inte har ett automatiskt system för Swish, anger du själv summa och telefonnummer. Skulle du swisha till fel nummer kan vi tyvärr inte hjälpa dig, så följ instruktionerna i kassan noga. Om du skulle swisha ett felaktigt belopp kommer vi att kontakta dig och be om en komplettering. Om vi inte får in rätt summa annulleras beställningen, och den felaktiga summan återbetalas givetvis.
2.3 Faktura
Om du önskar handla åt ett företag eller offentlig sektor funkar det utmärkt att betala via faktura. Kontakta oss då innan för vidare instruktioner. Fakturering sker genom PayPals faktureringstjänst.
Beställningar som betalas via faktura skickas så fort fakturan är betald.
3. Returärenden
3.1 Returnering
Som konsument har du enligt lag 14 dagars ångerrätt vid onlineköp. Om en returnerad vara är i sämre skick än när du mottog den kan ett avdrag på återbetalningen göras. Du som kund står för fraktkostnaden vid returnering. Innan du returnerar en vara måste du kontakta oss och meddela att du ångrar köpet samt vilka varor som kommer returneras. Detta måste ske inom 14 dagar från att du mottog beställningen. Ingen anledning behövs. Observera att ångerrätten inte gäller på begagnade produkter, vid utförsäljning av varor eller vid nedläggande av butiken.
3.2 Reklamation
Om en vara är trasig eller felaktig har du rätt att reklamera den. Vi kommer då tillsammans överrens om en lämplig lösning, exempelvis återbetalning eller leverans av ny vara. Innan du returnerar en defekt vara måste du kontakta oss för att få reklamationen godkänd. Om varan inte bedöms felaktig har vi rätt att neka reklamationen enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi följer alltid riktlinjer från Allmäna reklamationsnämnden.
För att undvika missnöjdhet hos våra kunder besiktar vi alltid våra produkter noggrant innan leverans och i skrivande stund har någon reklamation aldrig genomförts.
3.3 Ångrande av ej postad beställning
Om du har lagt en beställning hos oss och ångrar dig innan du har fått hem grejerna är det helt okej. Om du ångrar dig innan vi har börjat hantera din beställning kommer vi att återbetala 100% av kostnaden. Om du ångrar dig efter att vi har börjat hantera beställningen (till exempel när den har packats men inte postats) går det också bra, men en administrationsavgift motsvarande det utförda arbetet/emballaget kan komma att tillkomma. När du ångrar dig är det viktigt att du kontaktar oss snarast för att undvika onödiga kostnader.
4. Personuppgifter & integritet
När du lägger en beställning hos oss samtycker du till att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna leverera varorna, skicka orderbekräftelse samt kontakta dig både via mejl och telefon vid behov. Om du vill få tillgång till de uppgifter vi har om dig, eller om de är felaktiga, irrelevanta eller ofullständiga, har du rätt att begära rättelse eller radering. När du kontaktar oss med frågor samtycker du även då till att vi sparar de uppgifter du lämnar. Petror.se använder cookies.
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part och hanteras enbart inom firma Melker Nordström.
5. Övrigt
5.1 Ej utlösta paket
Om du inte hämtar ut ditt paket från ombud eller vägrar ta emot paketet vid leverans kommer det att returneras till oss. Då förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt och en administrationskostnad på upp till 150 kr. Resterande summa kommer att återbetalas inom 14 arbetsdagar via den betalningsmetod du använde vid köpet.
5.2 Priser & moms
Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, slutförsäljningar och valutaförändringar. Om en produkt har nedsatt pris framgår det alltid vad det ursprungliga priset låg på.
Firma Melker Nordström är inte momspliktig, vilket innebär att några momsavgifter inte tillkommer från våran sida. Observera att du som handlar från utlandet kan komma att debiteras för tull och moms. Läs mer om att handla från utlandet här.
5.3 Rabattkoder
Om du har fått en rabattkod från oss gäller den antingen under en specifierad tidsperiod eller tills butiken stängs ned. Vi förbehåller oss rätten att när som helst avsluta verksamheten, vilket kan innebära att rabattkoder förlorar sin giltighet. Det går inte att kombinera flera rabattkoder när du handlar av oss.
5.4 Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar på skador som kan uppstå av produkterna vi säljer. Vi tar heller inget ansvar för förseningar eller fel som uppstår utanför företagets kontroll, såsom bränder, pandemi, strejker eller problem hos postoperatören.
5.5 Produktinformation
Vi reserverar oss för att produkternas utseende kan skilja sig något från bilderna gällande små detaljer som inte är väsentliga för varans funktion, som exempelvis storlek på magneter eller placering av magneter. Namnen på våra produkter är inte alltid bokstavliga. Till exempel betyder inte "Magnetisk burk" att själva burken är magnetisk utan bara att den har en magnet fastlimmad på sig.
5.6 Minderåriga
För att beställa av oss måste du vara minst 18 år fyllda eller ha målsmans tillstånd.
5.7 Ändringar av villkor
Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera eller ändra informationen och villkoren på denna sida. De villkor som är aktuella vid den tidpunkt då du genomför din beställning gäller för ditt ärende. Vi rekommenderar att du läser igenom våra villkor varje gång du planerar att handla.
Om du har några funderingar kring våra villkor och vad som gäller när du handlar av oss är det bara att du hör av dig så svarar vi så fort vi kan!